نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1997
-
الف
+

مردم چین به فلم و سریال های ایرانی علاقه زیادی دارند/ تاکید بر ضرورت همکاری رسانه ای تهران و پکن

سفیر چین در دیدار با داکتر «علی عسگری» گفت: فلم ها و سریال های ایرانی در چین بسیار معروف هستند و مردم ما به تولیدات ایران علاقه فراوانی دارند.

به گزارش آی فیلم2، داکتر «علی عسگری» رئیس سازمان صدا وسیمای ایران در دیدار سفیر چین در تهران روابط دو کشور را در زمینه‌های مختلف راهبردی خواند و تاکید کرد: باید همکاری‌های فرهنگی و رسانه ای را میان تهران – پکن بیش از پیش افزایش دهیم چرا که گسترش این همکاری‌ها مقوم تعاملات دو کشور در سایر زمینه‌ها خواهد بود.

علی عسگری در دیدار با چانگ هوآ سفیر چین که به سازمان صدا وسیمای ایران آمده بود با اشاره به سابقه دیرینه روابط دو کشور افزود: چینایی ها با تلاش و برنامه ریزی فراوان خیلی خوب حرکت کردند و با یک مدیریت متمرکز به پیشرفتی همه جانبه رسیدند و قدرتی بزرگ در عرصه اقتصادی شدند.

رئیس سازمان صدا وسیمای ایران طرح «یک جاده یک کمربند» را که چینایی‌ها میان تهران - پکن طراحی کرده اند پلانی بزرگ و بستری مناسب برای تحکیم روابط آینده خواند و تصریح کرد: هم در زمینه فرهنگی و رسانه ای و هم در دیگر زمینه‌ها بستر مناسبی برای گسترش روابط وجود دارد که باید از آن استفاده کرد.

رئیس سازمان صدا وسیمای ایران افزود: در زمینه‌های فرهنگی و رسانه ای با توجه به قرابت فرهنگ دو کشور می توانیم همکاری‌های خوب و موثری داشته باشیم و ما آمادگی داریم هم در صنعت رسانه و هم در محتوا این همکاری‌ها را بیش از پیش افزایش دهیم.

وی بر تبادل فلم ها و مجموعه‌های نمایشی میان ایران و چین تاکید و تصریح کرد: محصولات زیادی داریم که می توان با زبان گردانی در کشورهای یکدیگر از آنها استفاده کنیم و با این کار هم آشنایی مردمان کشورها با یکدیگر بیشتر می‌شود و هم می توانیم علایق دو طرف هم تامین کنیم.

سفیر چین :مردم ما به فلم وسریال ایران به شدت علاقمندند

«چانگ هوا» سفیر چین در تهران هم در این دیدار با بیان اینکه ما می دانیم سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران برای زندگی مردم این کشور نقش مهمی ایفا می‌کند، افزود: در چند سال اخیر شاهد رشد خوب کمی و کیفی رادیو و تلویزیون ایران بوده ایم و معتقدیم تقویت همکاری‌های رسانه ای دو کشور بسیار مهم و ضروری است.

چانگ هوآ افزود: تقویت همکاری‌های رسانه ای میان ایران و چین موجب آشنایی بیشتر مردم دو کشور از یکدیگر می‌شود.

وی به افزایش تبادلات فرهنگی و رسانه ای بویژه در زمینه فلم ها و سریال های تلویزیونی اشاره کرد و گفت: فلم ها و سریال های ایرانی در چین بسیار معروف هستند و مردم ما به تولیدات ایران علاقه فراوان دارند و در سال روان هم 2 فلم ایرانی در دو جشنواره پکن و شانگهای نتایج خیلی خوبی گرفتند.

ب م

نظر شما
ارسال نظر